Csiganyálból webshopot?!

A webáruház indítás sikerei és buktatói

Hallgasd út közben, lezárt képernyővel, a mobilodról 🎧 ↘↘↘

Ez alkalommal Lehoczky Zsolttal, a beautyideal.hu kozmetikai webáruház alapítójával és üzemeltetőjével ültem le beszélgetni.

Korábban már volt szó webshopokról több adásban is. Érdemes meghallgatni őket:

Alkalmazottként sem könnyű, de vállalkozóként talán még nehezebb…

Embert próbáló energiákat kell megmozgatni azért, hogy elindíthassuk saját vállalkozásunkat. Zsolt a legjobb példája annak, hogy milyen energiát és időbefektetést igényel egy új bevételi forrás megteremtése.

Alkalmazottként, jobb esetben ha napi 8 órát, heti 40 órát a munkahelyünkön töltünk, akkor ez teszi ki gyakorlatilag életünk közel egyharmadát.

Ha belefogunk valamibe, amire vállalkozást szeretnénk építeni, akkor nem túlzás azt állítani, hogy az életünk kétharmadát a vállalkozásunk működtetése fogja kitölteni. Viszont, ahogy a mondás is tartja:

Minden kezdet nehéz.

Hogyan indul egy webáruház, ha mindent egymagunk csinálunk?

Egy “alap” áru értékesítési üzleti modell arra épül, hogy olyan termékek beszerezhetőségét biztosítsuk, melyekre keresnek az emberek, tehát igény van rájuk.

Ehhez első lépésben szükség van egy felületre, ahol megtalálható, illetve, ahova irányíthatóak azok, akik érdeklődnek a termék iránt. Ez a felület a webshop, a webshopnak pedig teljesítenie kell az “alap” elvárásokat:

  1. Termékkép megjelenítése
  2. Termékleírás
  3. Kategórikus és árszerinti szűrés
  4. Hozzászólások és értékelések kezelése
  5. Vásárlási folyamat végrehajtásához szükséges, “kosár” és “pénztár” funkciók
  6. Visszaigazoló és ellenőrző folyamatok

Itt még nem beszélünk SEO, marketing, ügyfélszolgálati, tárhelybérlési, adatvédelmi, jogi és logisztikai feltételekről, melyekről ugyancsak magunknak kell gondoskodnunk.

Csiganyálon csúszott be az árupiacra…

Az ötletetet egy végzetes találkozás indította el a csiganyál krémmel. Zsolt valahol hallott erről a kozmetikumról és arról, hogy megoldást jelenthet korai májfoltokra. Kutatása során úgy kellett “levadásznia” egy tégelynyi krémet. Kipróbálta és szemmel látható változásokat eredményezett.

Talált egy igényt és úgy gondolta, hogy kínál erre az igényre egy megoldást.

Viszont…

Kinek van kedve házról- házra járni és termékeket ajánlani???

Legyen inkább webáruház!

Ezen a vonalon elindulva, részt vett egy “Woocommerce” webáruház készítési kurzuson, de a munka java része csak ezután kezdődött.

Ahhoz, hogy egymaga átlássa és végrehajtsa az összes feltétel teljesítését három hónapon keresztül napi 8-10 óra kutatásra, tanulásra, kivitelezésre, tervezésre, ötletelésre, “vére és verítékre” volt szüksége, de sikerült!

Azonban a munka még csak most kezdődik…

Mi jött be? Mi az, ami bukó volt?

Amiről ebben az epizódban beszélgetünk az ennek a folyamatnak az nehézségei, buktatói és sikerei. Érdemes végighallgatni, ha webshop készítésben és üzemeltetésben gondolkodunk.

Jó szórakozást!

We would like to keep you updated with special notifications.